УКРАЇНСЬКА МОВА. 5 клас

ЗАВДАННЯ ДЛЯ УЧНІВ 5-А і 5-Б класів
УРОК 1. РЕЧЕННЯ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ

2. Списати. Підкреслити однорідні члени в реченнях відповідно до їхньої синтаксичної ролі (головні або другорядні члени):Я маю багато ідеальних якостей: щедрість , шляхетність і доброту.Ця картина красива і витонченна.Він, впевнений, рішучий, вирішив сам підкорити цю велику гору.У мішку були рожеві, жовті і білі кубики.На річці ми купалися, грали з м'ячем, засмагали.Ось уже потягнулися по берегах луки, городи, поля, гаї.Клумбу прикрашали троянди, гладіолуси, жоржини.Пролунав гучний і веселий сміх.Ми купили квіти і кульки.Високо в небі кружляв не то шуліка, не то яструб.
УРОК 2.КОМА МІЖ ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ
2. Скласти речення, що відповідатимуть поданим нижче схемам:
УРОК 3. УЗАГАЛЬНЮВАЛЬНЕ СЛОВО В РЕЧЕННІЗ ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ
2. Спишіть текст, розставляючи розділові знаки при однорідних членах речення. Підкресліть члени речення в четвертому реченні.Неймовірні фрукти ростуть у джунглях! Тропічні фрукти смачні й поживні яскраві й апетитні. Багаті на вітаміни  ось такі плоди фініки кокоси банани ківі манго та авокадо. Місцеві жителі додають їх до морозива роблять желе соки. А які смачні гігантські апельсини лимони та мандарини! А чи їли ви коли-небудь дуку або африканську грушу?

УРОК 4. ДВОКРАПКА І ТИРЕ ПРИ УЗАГАЛЬНЮВАЛЬНИХ СЛОВАХ У РЕЧЕННЯХ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ

ЗАВДАННЯ:
І. Перенести таблицю у зошит:
ІІ. Перепишіть речення, поставте розділові знаки, накресліть схеми до них.
1. Мамина пісня, батькова хата, дідусева казка, бабусина виши­ванка усе це наша пам’ять.
2. Покрилось туманом все і ріка, і гори, і сади.
3. Земля і вода, і повітря все заснуло.
4. До віночка вплітають різні квіти ромашки, волошки, чорнобривці.
УРОК 5. ЗВЕРТАННЯ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ПРИ ЗВЕРТАННІ
ЗАВДАННЯ:
1. Перенести схеми у зошит:
ІІ. Виконати вправу 476.
УРОК 6. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НАЙБІЛЬШ УЖИВАНИМИ ВСТАВНИМИ СЛОВАМИ ТА СПОЛУЧЕННЯМИ СЛІВ
ЗАВДАННЯ:
1. Перенести у зошит таблиці:
ІІ. Виконати вправу 483.
УРОК 7. ВИДІЛЕННЯ ВСТАВНИХ СЛІВ НА ПИСЬМІ КОМАМИ
ЗАВДАННЯ:
І. Переписати у зошит:
ІІ. Виконати тест:
УРОК 8. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. ЛИСТ ДО РІДНОЇ ЛЮДИНИ З ВИКОРИСТАННЯМ ЗВЕРТАНЬ ТА ВСТАВНИХ СЛІВ. ОФОРМЛЕННЯ КОНВЕРТА
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ:
Написати листа собі майбутньому дев'ятикласнику, наприклад, про свої мрії, плани, хобі, симпатії і найкращі моменти життя. Також можна написати рекомендації, побажання у майбутнє. Лист помістити у конверт і оригінально підписати. Створити відео-презентацію свого листа у конверті за допомогою будь-якого мобільного додатку. (Відео надіслати на пошту, лист після карантину здати).
УРОК 9. КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА ТЕМОЮ: "РЕЧЕННЯ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ. ЗВЕРТАННЯ. ВСТАВНІ СЛОВА ТА СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ СЛІВ"
УРОК 10. СКЛАДНІ РЕЧЕННЯ З БЕЗСПОЛУЧНИКОВИМ І СПОЛУЧНИКОВИМ ЗВ'ЯЗКОМ
ЗАВДАННЯ:
Вправи 501, 502.
УРОК 11. КОМА МІЖ ЧАСНИНАМИ СКЛАДНОГО РЕЧЕННЯ, З'ЄДНАНИМИ БЕЗСПОЛУЧНИКОВИМ І СПОЛУЧНИКОВИМ ЗВ'ЯЗКОМ
ЗАВДАННЯ:
Вправа 503.
УРОК 12. ПИСЬМОВИЙ ТВІР-РОЗДУМ
Написати твір (10 речень і більше) на тему, пов'язану із життєвим досвідом, у художньому стилі. Орієнтовні теми:
"Чому людина має бути чемною"
"Чому потрібно захищати слабших"
"Чому потрібно вивчати іноземну мову"
"Чого не можна купити за гроші" тощо.
УРОК 13. ПРЯМА МОВА.РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В РЕЧЕННЯХ ІЗ ПРЯМОЮ МОВОЮ
ЗАВДАННЯ:
1. Записати схему у зошит і вивчити:
2. Виконати вправи 510, 512.
УРОК 14. ДІАЛОГ. ТИРЕ ПРИ ДІАЛОЗІ
ЗАВДАННЯ:
1. Записати схему у зошит і вивчити:
2. Виконати вправи 515-516.
УРОК 15. СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ. ПІДГОТОВКА ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ У ЗОШИТІ!
УРОК 16. КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА ТЕМОЮ "СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. ПРЯМА МОВА. ДІАЛОГ"
ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ У ЗОШИТІ!
УРОК 17-18. ЛЕКСИКОЛОГІЯ (ПОВТОРЕННЯ)
ЗАВДАННЯ:
1. Переглянути відеоуроки і повторити вивчений матеріал упродовж навчального року за темою "Лексикологія. Фразеологія".
2. Замість крапок дібрати відповідні слова.
Міцний як сталь; гострий як …; твердий як …; солодкий як …; хитрий як …; чистий як …; темний як …; світлий як...; ясний як …; гіркий як …; кислий як …; м’який як …; здоровий як …; білий як …; пухкий як …; красива як …; чорний як …; гарна як …; голубий як …; чистий як …; тяжкий як …; червоний як …
Довідка: бритва, камінь, мед, лисиця, сльоза, ніч, день, місяць, полин, лимон, подушка, дуб, молоко, сніг, береза, земля, троянда, небо, повітря, камінь, перець.
3. Виписати близькі за значенням слова у синонімічні ряди.
Сміливий, говорити, старий, героїчний, розмовляти, відважний, казати, ретельний, темніти, доблесний, шептати, безстрашний, базікати, балакати, дбайливий, давній, труд, метелиця, войовничий, древній, праця, вечоріти, хоробрий, гомоніти, незламний, цокотати, старезний, хуртовина, крокувати, акуратний, стародавній, смеркатись, мужній, робота, сутеніти, стійкий, завірюха.
4. До поданих слів дібрати антоніми.
Щастя, добрий, високий, початок, говорити, голосно, верх, холодно, білий, низько, молодість, хвалити.
5. Пояснити значення фразеологізмів.  
Зразок: покласти зуби на полицю - голодувати.
Бити байдики, дати гарбуза, спіймати облизня, п'ятами накивати, молоти язиком, повісити носа, набратися лиха, прикусити язика, скалити зуби, рука руку миє.
УРОК 19-20. БУДОВА СЛОВА Й ОРФОГРАФІЯ
ЗАВДАННЯ:
1. Виконати вправи 1-2 (домашнє завдання у кінці відео)
2. Розібрати за будовою слова: прекрасний, водний, перекотиполе, словник, прабабця, внизу, прибігти, по-приятельськи.
УРОК 21-22. ФОНЕТИКА Й ГРАФІКА
ЗАВДАННЯ:
1. Повторити вивчений матеріал упродовж року.
2. Вправа 524 (повний фонетичний розбір).
3. Скласти кросворд на тему "Фонетика. Графіка" (не менше 6 слів).
ЗАВДАННЯ ДЛЯ УЧНІВ 5-В класу
(з російською мовою навчання)
Урок 1. Вимова і написання префіксів роз-, без-, з-, с-

ВИВЧИТИ
2. Перепишіть слова і вставте прощені букви. Підкресліть орфограми.Бе…захисний, ро…доріжжя, …хвилювати, …дерти, …гнути, …фо­тографувати, ро…кішний, …пхнути, бе…страшний, …цідити, …хит­рувати, …платити, бе…межний, ро…сердитись, …хопити, …бити, …копати, бе…турботний, …єднати, о…цвітає, …різати, …писати, …сохнути, ро…пис, …цементувати, ро…чин, бе…платно, ро…тин, …прожогу, бе…крилість, …ковзко, ро…кис, …пад, не…проста, …кинути, …клад.
УРОК 2. ВИМОВА І ПРАВОПИС ПРЕФІКСІВ ПРЕ-, ПРИ-, ПРІ-
ВИВЧИТИ
ПРІРВА, ПРІЗВИЩЕ, ПРІЗВИСЬКО
2. Від поданих слів утворіть похідні з префіксами пре-, при-, прі-.Вчити, міряти, думати, бігти, широкий, далеко, хворіти, чудовий, завзятий, ступити, хоробрий, солодкий, міський, мудрий, дивний, ховати, берегти, вокзальний, кріпити, тягти, шити, ставити, чесати, робити.
УРОК 3. ОСНОВНІ СПОСОБИ СЛОВОТВОРЕННЯ
ВИВЧИТИ
ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ:
1. Тест. Способи творення слів
2. Запропоновані слова розподіли за групами відповідно до способів їх творення.
Українець, хникати, вербиченька, патріотизм, ХДУ, жнивувати, білолиций, танцюрист, лісостеп, чернозем, майбутнє, вічнозелений, Олександра, кума, принести, безграмотний, підкладка, облом, обмін, підкуп, юнь, блакить, по-приятельськи, зарубіжний, перекотиполе, напередодні, впівголоса.
1.Префіксальний: 
2.Суфіксальний:
3.Префіксально-суфіксальний:
4.Безафіксний:
5.Складання:
6.Абревіатури:
7.Перехід з однієї частини мови в іншу.
УРОК 4. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. ПЕРЕКЛАД З РОСІЙСЬКОЇ МОВИ ТЕКСТУ
УРОК 5. КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ТЕМИ "БУДОВА СЛОВА. СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ"
УРОК 6. НАЙПОШИРЕНІШІ ВИПАДКИ ЧЕРГУВАННЯ ГОЛОСНИХ І ПРИГОЛОСНИХ ЗВУКІВ У КОРЕНЯХ СЛІВ: О-А, Е-І, Е-И. ЧЕРГУВАННЯ ГОЛОСНИХ О,Е З І, Е-О ПІСЛЯ Ж, Ч, Ш, Щ ТА Г, К, Х У КОРЕНЯХ СЛІВ
ЗАВДАННЯ:
1. Перенести таблицю у зошит і вивчити:
УРОК 7. НАЙПОШИРЕНІШІ ВИПАДКИ ЧЕРГУВАННЯ ГОЛОСНИХ
ЗАВДАННЯ:
Виконати вправу 453.
УРОК 8. ЧЕРГУВАННЯ ПРИГОЛОСНИХ ЗВУКІВ
ЗАВДАННЯ:
Виконати вправу 459.
УРОК 9. ЗМІНИ ПРИГОЛОСНИХ ПРИ ТВОРЕННІ СЛІВ: ІМЕННИКІВ ІЗ СУФІКСОМ -ИН(А) ВІД ПРИКМЕТНИКІВ НА -СЬКИЙ, -ЦЬКИЙ
ЗАВДАННЯ:
1. Перенести конспет у зошит і вивчити:
2. Виконати вправу 464 (І).
УРОК 10. ІМЕННИКИ І ПРИКМЕТНИКИ, ЩО МАЮТЬ БУКВОСПОЛУЧЕННЯ -ЧН- (-ШН-); ПРИКМЕТНИКІВ НА -СЬКИЙ, -ЗЬКИЙ ТА ІМЕННИКІВ НА -ЗТВО, -ЦТВО, -СТВО.
ЗАВДАННЯ:
1. Повторити конспект попереднього уроку (завдання 1)
2. Вправа 467.
УРОК 11. КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА ТЕМОЮ "СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ"
УРОК 12-14. ДЕФІС У СКЛАДНИХ СЛОВАХ. ТВОРЕННЯ І ПРАВОПИС СКЛАДНОСКОРОЧЕНИХ СЛІВ. СПОЛУЧНІ Е, О У СКЛАДНИХ СЛОВАХ. НАПИСАННЯ СЛІВ З ПІВ-
ЗАВДАННЯ:
1. Переглянути відео і вивчити правила.
2. Вправи 475, 480.
3. Вправа 483.
УРОК 15. КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР-РОЗДУМ ПРО ВИПАДОК ІЗ ЖИТТЯ
Написати твір у зошиті (не менше 10 речень), ознайомившись із матеріалами за посиланням для натхнення  Зразки учнівських творів

УРОК 17. СКЛАДАННЯ ДІАЛОГУ ВІДПОВІДНО ДО ЗАПРОПОНОВАНОЇ СИТУАЦІЇ
Скласти діалог на 6-7 реплік (слова привітання і прощання не рахуються) етикетного характеру, використовуючи "чарівні" слова.
МУЛЬТИКИ ДЛЯ ГАРНОГО НАСТРОЮ😆
УРОК 18-19. ТВОРЕННЯ І ПРАВОПИС СКЛАДНОСКОРОЧЕНИХ СЛІВ (новий правопис!)
ЗАВДАННЯ:
1. Записати схематичний конспект поданого уроку (крім тесту) і вивчити правила! Завдяки цьому, буде більше часу на розбір теми (практичну роботу) під час онлайн-уроку №20.
2. Вправи 485 (І), 486 (І).
ОНЛАЙН-УРОК 20. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО. ПІДГОТОВКА ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ ЗА ТЕМОЮ "СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ"
Виконати вправи (для тих, кого не було на уроці):
1. Запишіть подані словосполучення та відповідні складноскорочені слова:
Зразок: Запорізький автомобільний завод – ЗАЗ
Автоматизована система управління, Львівський автомобільний завод, перосональний комп’ютер, будівельно-монтажне управління, Кременчуцька гідроелектростанція, Донецький басейн, універсальний магазин.
2. Запишіть складноскорочені слова, які пов’язані із зображеним на малюнках:
Творення і правопис складноскорочених слів
3. Утворіть складноскорочені слова з поданих словосполучень.
Театр юного глядача, зовнішнє незалежне оцінювання, реєстрація актів громадянського стану, професійно-технічне училище, станція технічного обслуговування, Державна автомобільна інспекція, юний натураліст.
4. Тест с. 201-202.
УРОК 21. КОНТРОЛЬНИЙ ДИКТАНТ
ЗАВДАННЯ:
Написати диктант під диктовку в робочому зошиті й одразу ж надіслати! Наступного дня або пізніше робота не приймається.
УРОК 22. КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА ТЕМОЮ "СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ"
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У 5-В КЛАСІ
УРОК 23. СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ
ЗАВДАННЯ:
Вправа 495.
УРОК 24. ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ
Не лякайтеся, що відеоурок до ЗНО, адже "Фонетика" вивчається тільки у 5 класі і нічого більшого, ніж ми вивчали, тут бути не може😊
ЗАВДАННЯ:
Вправи 510, 511.
УРОК 25. ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ
Вправи з відео виконувати не треба!!!
ЗАВДАННЯ:
Вправа 501.
УРОК 26. БУДОВА СЛОВА. СЛОВОТВІР
ЗАВДАННЯ:
Вправи 506, 507.
УРОК 27
Зареєструватися на сайті "Мова - ДНК нації" і виконати тести за посиланням https://ukr-mova.in.ua/exercises/

РУБРИКА "ЦІКАВО ЗНАТИ"
ЗАБУТІ "СТРАШНІ" СИНОНІМИ"

ПИХАТІ" СИНОНІМИ

7 ПОШИРЕНИХ ПОМИЛОК В УКРАЇНСЬКІЙ МОВІ


4 коментарі: